قیمت طلا در هفته پیش‌رو

امروز یکشنبه ۲۹ سپتامبر (۸ مهرماه) بازارهای جهانی کامودیتی تعطیل هستند، اما بازار پیش‌بینی‌ها، به ویژه طلا داغ است.

به گزارش صدای بورس به نقل از گولدپرایس، در هفته کاری گذشته قیمت طلا با ۱.۵ درصد رشد از ۲۶۱۹ دلار به ۲۶۵۸ دلار در هر اونس رسید. قیمت طلا در بازه یک‌ماهه و شش‌ماهه نیز به ترتیب ۶.۰۸ درصد و ۱۹.۶۱ درصد افزایش داشته است.

در هفته کاری گذشته، قیمت نقره نیز با بیش از ۱.۵ درصد رشد روبه‌رو شد و از ۳۱.۱۳ دلار به ۳۱.۶۲ دلار رسید. این فلز گرانبها نیز در بازه‌های یک‌ماهه و شش‌ماهه به ترتیب ۸.۸۷ درصد و ۲۸.۰۹ درصد افزایش را ثبت کرده است.

خریدهای کلان بانک‌های مرکزی، تقاضای سرمایه‌گذاران خرد و نهادی، همچنین عوامل متعدد اقتصادی موجب شده‌اند تا تحلیلگران آینده طلا را صعودی ببینند. در همین حال، ادامه تنش‌های منطقه‌ای و بی‌ثباتی اقتصاد جهانی موجب پررنگ‌تر شدن نقش طلا به عنوان یک دارایی امن شده است. همه این عوامل دست به دست هم داده‌ و قیمت این فلز گرانبها را به سطوح بی‌سابقه‌ای افزایش داده‌اند.

با توجه به روند اخیر طلا، حال پرسش معامله‌گران و سرمایه‌گذاران این است که آیا روند صعودی طلا ادامه‌دار خواهد بود؟

در حال حاضر بخش بزرگی از تحلیلگران معتقدند، با توجه به شرایط کنونی، روند قیمت طلا دست‌کم تا پایان سال ۲۰۲۵ صعودی خواهد بود. برای هفته کاری پیش‌رو، بیشتر پیش‌بینی‌ها از رشد محدود و اندک طلا (کمتر از یک درصد) خبر می‌دهند. اما برای هفته دوم ماه اکتبر، احتمال جهش وجود دارد.

برای ماه اکتبر، حد حمایت ۲۶۳۵ دلار و حد مقاومت ۲۹۱۳ دلار در هر اونس پیش‌بینی می‌شود. برای نقره نیز انتظار می‌رود که این فلز وارد کانال ۳۲ دلار شود. اما آنچه تحلیلگران بر آن متفق‌القول هستند، این است که طلا تا پایان سال ۲۰۲۴ در سطوح بالای کانال ۲۶۰۰ دلار باقی خواهد ماند.

کد خبر 504759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =